Kavenz V7 technische Details
The Fastest XC Descender
Was macht das VHP12 so einzigartig? Es hat alle Gene des VHP16, aber nur 120 mm Federweg. Es bietet mehr Traktion bei steilen Anstiegen als andere XC-Bikes und fühlt sich bei Abfahrten fast wie ein Mini-DH-Bike an. Was ist der Nachteil? Nun, ein bisschen mehr Widerstand im Antriebsstrang - dieses Rad ist für superschnelle XC-Runden gedacht, nicht für Langstrecken-Marathons.
Wenn Du Cross Country, Uphills und lange Bergfahrten liebst, aber trotzdem superschnell und stabil auf den Abfahrten sein willst, ist dies die beste Wahl, die Du treffen kannst.
Virtual High Pivot Suspension Design
Während viele High-Pivot-Rahmen ein Single-Pivot- oder Link-getriebenes Single-Pivot-Federungsdesign verwenden, setzen unsere Rahmen auf das bewährte Horst Link-Federungslayout. VHP steht für Virtual High Pivot.
Geometrie
Geometry Table VHP12 29 | ||||||
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Size | S | M | L | XL | 2XL | 3XL |
A: Reach | 455 | 475 | 495 | 508 | 528 | 548 |
B: TT Length | 582 | 602 | 622 | 635 | 655 | 675 |
C: Stack | 627 | 627 | 627 | 634 | 634 | 634 |
D: Seattube Effective | 78,9 | 78,9 | 78,9 | 78,9 | 78,9 | 78,9 |
E: Saddle Height Effective ST | 750 | 750 | 750 | 750 | 750 | 750 |
F: Seat Tube Length | 420 | 420 | 450 | 450 | 480 | 480 |
G: Head Tube Length | 110 | 110 | 110 | 125 | 125 | 125 |
H: Head Tube Angle | 65,4 | 65,4 | 65,4 | 65,4 | 65,4 | 65,4 |
I: Based on ACT | 547 | 547 | 547 | 547 | 547 | 547 |
J: Fork Offset | 44 | 44 | 44 | 44 | 44 | 44 |
K: Chain Stay Length* | 425 | 425 | 435 | 435 | 445 | 445 |
*Based on Drop Out | 0 | 0 | 10 | 10 | 20 | 20 |
L: Wheelbase* | 1175 | 1195 | 1225 | 1245 | 1275 | 1295 |
M: Bottom Braket Drop* | 34 | 34 | 34 | 34 | 34 | 34 |
Actual ST Angle | 76,9 | 76,9 | 76,9 | 76,9 | 76,9 | 76,9 |
Seattube Offset at BB | 44 | 44 | 44 | 44 | 44 | 44 |
Estimated BB Height 29 | 332 | 332 | 332 | 332 | 332 | 332 |
Stand Over Height | 783 | 783 | 783 | 783 | 783 | 783 |
*Plus 11mm in SAG (CS length can be adjusted by changing the dropouts) |
Specs
Specifications | |
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Size Options | S, M, L, XL, 2XL, 3XL (Semi Custom Available) |
Rear Travel | 120mm (Convertible to 140, 150, 160 or 180mm*) |
Shock | Trunnion 185x47,5 (Mounting Hardware: 22x8mm) |
Fork Compatibility | 130-140mm (Crown to Axle: 547mm) |
Headset | ZS44/28.6 | ZS56/40 (for Tapered Forks) |
Rear Brake | IS 2000 (Compatible with 160-220mm Discs) |
Rear Hub/Axle | 12 - 148mm (BOOST) Axle Length: 171mm with 17mm 12x1 Thread |
Bottom Bracket | 73mm BSA (Optional ISCG 05 Adapter and Lower Chainguide) |
Chainline Idler Pulley | Adjustable 50.5-52-53.5** |
Tire Clearance | 29" x 2.6 |
Seattube | 31.6mm Inside Diameter / 35mm Outside Diameter |
Seatpost | 31.6mm with Internal Seatpost Cable Routing |
Seatpost MAX Insert | 420 ST= 280mm, 450 ST= 310mm, 480 ST= 340mm |
Bottle | 750ml (Sideload Bottle Cage Only) |
Idler Pulley | 16T N/W SS (Durable and Efficient) |
Bearings | One Size 15x28x7 Max Type Black Oxide Bearings |
Weight | 3.28 kg (RAW, Including Hardware, Excluding Shock, Size M) |
Frame Material | Main Frame: AL-7020, Rear End: AL-6061, Rocker: AL-7075 |
Axles Material | Titanium Grade 5 (Eliminates Hex Wear) |
*Can be achieved by replacing the shock mount and/or shock. | |
**Transitioning from a 55 chainring to a 53.5 idler pulley optimizes overall chainline |